loading...
آسمانی ها
حسین بازدید : 139 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

برایان تریسی

قدرت بیان  

 

حرف بزن تا برنده شوی  

خوب صحبت کردن به شما کمک می کند مورد احترام دیگران قرار بگیرید و از نظر دیگران ارزش بیشتری داشته باشید، در معاملات موفق شوید و مورد توجه افراد تأثیرگذاری قرار بگیرید که می توانند دریچه های مهمی برای زندگی و حرفه شما باز کنند.  

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: پروین آقایی

 

امیدوارم این کتاب زندگیتان را به شکلی بسیار مثبت تغییر دهد و به قله های موفقیت دست یابید.

 

قسمتی از کتاب قدرت بیان:  

 

 

حرف بزن تا برنده شوی

 

 

سرنوشت ما با افکارمان تغییر می کند؛ اگر افکارمان همیشه مطابق با خواسته هایمان باشند، همان چیزی می شویم که آرزو داریم و همان کاری را می کنیم که می خواهیم.

(اوریسون اسوت ماردن)

توانایی شما در صحبت کردن با مخاطبان برای موفقیت تان ضروری است. خوب صحبت کردن می تواند احترام و توجه دیگران را به دنبال داشته باشد، به ارزش شما در جمع بیفزاید و توجه افرادی را که می توانند به شما کمک و دریچه هایی به رویتان باز کنند، جلب کند. توانایی خوب صحبت کردن، به دیگران ثابت می کند که شما با استعدادتر و باهوش تر از کسانی هستید که نمی توانند به خوبی شما صحبت کنند. ارزشمندترین دارایی شما ذهنتان است. یکی از گرانبهاترین مهارت های شما توانایی خوب فکر کردن و بیان واضح منظورتان است. این مهارت بیش از هر مهارت دیگری به کسب منافع بیشتر و پیشرفت شما کمک می کند. به علاوه، تنها راه نشان دادن تسلط به یک موضوع، ابراز واضح افکار و ایده ها به صورت شفاهی و کتبی است. وقتی شما خوب صحبت می کنید، مردم می گویند:(او متوجه است درباره چه چیزی صحبت می کند.) خبر مسرت بخش این است که ذهن شما مثل ماهیچه است، یعنی هرچه بیشتر از آن استفاده کنید قوی تر و کارآمدتر می شود. سازماندهی قبلی افکار و کلمات باعث می شود، شما به چیزهایی که می گویید و نحوه ی بیان آن دقت و توجه داشته باشید. برنامه ریزی، آمادگی و ارائه سخنرانی ها، شما را مجبور می کند که از ذهنتان بیشتر استفاده کنید؛ در واقع این عمل شما را باهوش تر می کند.

 

بر ترس تان غلبه و توانایی هایتان را تقویت کنید

 

چند سال قبل، یک سمینار یک روزه درباره کارایی مدیریتی برای تاجران برگزار کردم. در این سخنرانی به اهمیت توانایی خوب صحبت کردن و تاثیرگذاری بر افراد در تجارت تاکید داشتم. در پایان روز یک تاجر نسبتا خجالتی نزدم آمد و گفت که به خاطر حرف های من تصمیم گرفته سخنران خوبی شود. این مرد از این که سرپرستانش او را نادیده می گرفتند، خسته شده و تصمیم گرفته بود پیشرفت کند. یک سال بعد، نامه ای از او دریافت کردم که در آن سرگذشتش را نوشته بود. او بلافاصله عزمش را جزم کرده، به انجمن محلی(توست مسترز) ملحق شده و در جلسات هفتگی شرکت کرده بود. در هر جلسه از اعضا درخواست می شد بایستند و درباره موضوعی صحبت کنند و در پایان جلسه به تمام اعضا نمره داده می شد. در انجمن توست مسترز از (روند حساسیت زدایی) استفاده می شود. این بدان معناست که اگر کاری را چندین بار انجام دهید بالاخره حساسیتتان نسبت به آن از بین می رود. وقتی چندین بار جلوی بقیه صحبت کنید، بالاخره ترس و تردیدتان از بین می رود. این تاجر چهارده هفته در کلاس های دیل کارنگی شرکت کرده بود. در هر جلسه از او درخواست می شد جلوی هم سن و سالانش صحبت کند. او طی شش ماه به اندازه ای در جمع دوستانه هم سن و سالانش سخنرانی های کوتاه و بلند ارائه داده بود که ترس و نگرانی اش از بین رفته و جای خود را به اعتماد به نفس در ابراز مقصود، نزد مخاطبان داده بود.

 

دریچه ها به سوی شما باز می شوند

 

در این مرحله از روند پیشرفت، در شرکت تاجر مورد نظر یک وضعیت اضطراری پیش آمد. طبق برنامه ریزی قرار بود یکی از شرکا برای اعضای یک شرکت متقاضی سخنرانی کند؛ اما او بیمار بود و نمی توانست در جلسه شرکت کند. رئیس از این تاجر درخواست کرد آماده شود و پیشنهاد شرکت را ارئه دهد؛ او این مسئولیت را پذیرفت. او عصر آن روز و صبح روز بعد تمرین کرد؛ سپس به دفتر متقاضی رفت و درباره خدمات شرکت خود سخنرانی فوق العاده ای را ارائه کرد و در کارش موفق شد. وقتی به دفتر بازگشت رئیسش گفت که سرپرست شرکت مورد نظر با او تماس گرفته و از این که فردی را فرستاده که اطلاعات مفیدی از خدمات شرکت ارائه داده تشکر کرده است. طی چند هفته آینده، او چندین بار نزد مشتریان و متقاضیان دیگر رفت. تاجر ما ترفیع یافت، به زودی به عضویت هیئت مدیره ارشد درآمد و کم کم به یکی از شرکای شرکت تبدیل شد. او به من گفت از زمانی که تصمیم گرفت سخنران خوبی شود و برای عملی کردن این تصمیم، دست به کار شد، تمام زندگی اش تغییر کرد.

 

سایز:2/4MB

فورمت:pdf

 

دانلود

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: آنچه را که برای خود می پسندی، برای دیگران نیز، بپسند. ❁منتظر نظرات خوب و سازندتون هستم❁
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما مطالب وبلاگ در چه سطحي است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 1,601
  • بازدید کلی : 25,986
  • کدهای اختصاصی
    ★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★